CURSURI ON-LINE FUNCTIONARI PUBLICI 2020

NOU ! DESCARCA OFERTA CURSURI ON-LINE FUNCTIONARI PUBLICI 5 ZILE / 30 DE ORE / PROMOVARE GRAD PROFESIONAL (conform art. 479, Noul cod administrativ)

cursuri on line functionari publici

GRILA CURSURI ON-LINE DE 5 ZILE / 30 DE ORE PENTRU SECTORUL PUBLIC (functionari publici si personal contractual)

Societatea noastră vă pune la dispoziție următoarea grilă de cursuri de perfecționare ON-LINE pentru sectorul public (funcţionari publici şi personal contractual) de 5 zile organizate în perioada 23 martie – 18 decembrie 2020cursuri de 30 ore, ce se încadrează în cerinţele pentru promovare pe post instituite de art. 479 a Noului cod administrativ , adoptat prin O.U.G. nr. 57/2019 şi organizate şi recunoscute conform H.G. nr. 1066/2008:

Pasii necesari pentru inscrierea la curs:

  • PASUL 1 COMPLETAREA CERERII DE INSCRIERE, cu precizarea cursului ales si a perioadei dorite, cerere ce poate fi descarcata de AICI si transmiterea acesteia scanata la adresa de mail inscrieri@asociatiacolumna.ro .
  • PASUL 2 – Primirea facturii aferente cursului si achitarea acesteia
  • PASUL 3 – Cursantul va primi pe mail link-ul catre platforma on-line, impreuna cu codul de inregistrare si acces pe platforma.

INSCRIE-TE ACUM ! VEZI LISTA COMPLETA A CURSURILOR ON-LINE MAI JOS !

IMPORTANT ! Inscrierile se fac permanent, pentru oricare dintre cursurile noastre !

Pentru detalii privind organizarea acestora va rugam sa ne contactati la telefon 0722.207.117 .

LISTA CURSURI ON-LINE FUNCTIONARI PUBLICI 2020:

CURS 1 – Managementul resurselor umane și salarizarea personalului din sectorul public

Tematica:

  1. Managementul resurselor umane – legislație, roluri, principii, proceduri și obiective
  2. Dezvoltarea personala – notiune, principii si valori
  3. Dezvoltarea carierei: definiţie, obiective şi stadii
  4. Planificarea dezvoltării carierei
  5. Managementul propriei cariere
  6. Planul individual de dezvoltare personală a funcţionarilor publici
  7. Dezvoltarea carierei şi pregătirea profesională
  8. Motivarea funcționarilor publici
  9. Motivarea intrinsecă și motivarea extrinsecă
  10. Statutul funcţionarilor publici conform Noului cod administrativ
  11. Statutul personalului contractual din instituţiile publice
  12. Aplicarea legislaţiei privind salarizarea personalului din instituţiile publice

CURS 2 – Control managerial intern, audit intern și asigurarea calității serviciilor publice

Tematica:

  1. Organizarea comisiei pentru monitorizarea, coordonarea şi îndrumarea metodologică a dezvoltării sistemului de control managerial intern
  2. Elaborarea planului de dezvoltare a sistemului de control managerial intern
  3. Identificarea activitatilor pentru care este necesar să se elaboreze proceduri
  4. Realizarea procedurilor de sistem, a procedurilor operaționale și a întregii documentații necesare implementării sistemului
  5. Identificarea principalelor riscuri şi a măsurilor necesare contracararea acestora
  6. Identificarea situațiilor generatoare și potential generatoare de întreruperi ale activității
  7. Stabilirea obiectivelor de tip SMART la nivelul instituţiei
  8. Stabilirea circuitului documentelor și a informațiilor din instituție
  9. Intocmirea rapoartelor semestriale/anuale privind stadiul implementării standardelor de control managerial intern
  10. Elaborarea Codului de etică la nivelul instituției
  11. Principii și norme de realizare a auditului intern în instituțiile publice

CURS 3 – Anticorupție, etica, integritate și deontologie profesionala

Tematica:

  1. Etica si deontologia
  2. Bazele integritatii publice
  3. Sistemul national de integritate
  4. Transparenţă şi liber acces la informaţiile de interes public
  5. Transparența decizională
  6. Normele deontologice aplicabile functionarilor publici
  7. Normele deontologice aplicabile personalului contractual din administratia publica
  8. Politici anticorupție
  9. Principalele reglementări anticorupție instituite Legea nr. 161/2003

CURS 4 – Achizițiile publice – planificare, proceduri și asigurarea legalității

Tematica:

  • Cadrul legislativ al achizitiilor publice
  • Calitatea de autoritate contractanta
  • Atributiile compartimentului intern specializat din cadrul autoritatii contractante
  • Domeniul de aplicare al Legii nr. 98/2016
  • Praguri valorice in achizitiile publice
  • Noutati privind procesul de achizitie publica
  • Strategia anuala de achizitie publica
  • Programul anual al achizitiilor publice
  • Etapizarea procesului de achizitie publica
  • Documentul unic de achizitie european (DUAE)
  • Noile tipuri de proceduri de atribuire
  • Documentatia de atribuire
  • Etapa de organizare a procedurii
  • Evaluarea ofertelor
  • Conflictul de interese
  • Reguli noi utilizare S.I.C.A.P. pentru autorități contractante

CURS 5 – Contabilitatea instituțiilor publice și realizarea controlului financiar preventiv

Tematica:

  1. Organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice
  2. Elementele situatiilor financiare
  3. Contabilitatea elementelor patrimoniale
  4. Contabilitatea imobilizărilor
  5. Contabilitatea stocurilor
  6. Contabilitatea decontarilor cu tertii
  7. Contabilitatea trezoreriei
  8. Contabilitatea veniturilor si finantarilor
  9. Contabilitatea cheltuielilor
  10. Controlul financiar preventiv
  11. Utilizare Forexebug
  12. Management financiar in institutiile publice
  13. Realizarea controlului financiar preventiv

CURS 6 – Taxe, impozite locale şi executare silită

Tematica:

  1. Instrumentele şi limitele autonomiei financiare locale
  2. Reguli şi proceduri de execuţie bugetară la nivelul autorităţilor administraţiei publice locale
  3. Principii, reguli şi proceduri de administrare fiscală
  4. Regimul impozitelor şi taxelor locale
  5. Executorii bugetari locali
  6. Procedura executarii creanțelor fiscale

CURS 7 – Managementul administrației publice

Tematica:

  1. Structura organizatorică şi funcţională a unei organizaţii publice: organizarea formală şi organizarea non-formală;
  2. Obiectivele instituţionale
  3. Funcţii, roluri şi atribuţii în managementul public;
  4. Sisteme de management public: metode, tehnici şi instrumente; funcţii publice de conducere;
  5. Componente moderne ale managementului public: managementul de proiect, managementul riscului, etc.;
  6. Identificarea şi alocarea resurselor, accesul la resurse;
  7. Instrumente de monitorizare şi control operaţionale în managementul public modern.
  8. Dezbaterea conceptului de performanţă în instituţiile publice

CURS 8 – Managementul proiectelor

Tematica:

  1. Stabilirea scopului proiectului
  2. Stabilirea cerintelor de management integrat al proiectului
  3. Planificarea activitatilor si jaloanelor proiectului
  4. Gestiunea utilizarii costurilor si resurselor operationale pentru proiect
  5. Realizarea procedurilor de achizitii pentru proiect
  6. Managementul riscurilor
  7. Managementul echipei de proiect
  8. Managementul comunicarii in cadrul proiectului
  9. Managementul calitatii proiectului

CURS 9 – Comunicare, relații publice și protocol

Tematica:

  1. Modele teoretice ale comunicării
  2. Nevoia de comunicare informala
  3. Spaţiul public si comunicarea; efecte perverse
  4. Comunicarea publica
  5. Comunicarea si rolul sau în prevenirea crizelor
  6. Manipularea prin structurile mass-media
  7. Aspecte ale comunicării în grupurile de munca
  8. Rolul liderului în comunicarea de grup
  9. Motivarea prin comunicare
  10. Stilul de comunicare Comunicare verbală, paraverbală şi non-verbală
  11. Norme de protocol
  12. Comunicarea cu beneficiarii si angajatii serviciilor publice (stil autoritar sau stil defensiv ?)

CURS 9 – Transparenţă şi liber acces la informaţiile de interes public

Tematica:

  1. Ce este transparenţa şi importanţa ei
  2. Transparenţa şi sistemul naţional de integritate
  3. Controlul cetăţenesc al activităţii administraţiei publice
  4. Liberul acces la informaţiile de interes public (Legea nr. 544/2001)
  5. Transparenţa decizională (Legea nr. 52/2001)
  6. Transparenţa şi buna guvernare
  7. Rezistenţa la schimbare – schimbări culturale şi comportamentale

CURS 10 – Asistența socială a copiilor, a persoanelor vârstnice și a persoanelor cu dizabilități

Tematica:

  1. Sistemul de asistență socială: mod de organizare, beneficiari şi servicii sociale
  2. Asistenţa socială a copilului: structuri responsabile, măsuri de protecție şi tipuri de servicii asigurate
  3. Strategii privind protecţia copilului şi principii utilizate
  4. Principalele acte normative referitoare la persoanele vârstnice
  5. Asigurarea serviciilor sociale în centre de zi și la domiciliu
  6. Specificul serviciilor sociale adresate persoanelor vârstnice
  7. Îngrijirea persoanei vârstnice în centre de zi și la domiciliu
  8. Consilierea psihologică a persoanelor de vârsta a treia
  9. Cadrul legislative şi asigurarea drepturilor persoanelor cu dizabilităţi
  10. Principiile de promovare a drepturilor persoanelor cu dizabilităţi
  11. Incluziune socială şi metode de lucru cu persoanele cu dizabilităţi
  12. Organizarea şi funcţionarea centrelor pentru persoanele cu dizabilităţi
  13. Asigurarea securităţii persoanei cu dizabilități în centre
  14. Obligaţiile persoanelor cu dizabilităţi, ale familiei sau ale reprezentanţilor legali

CURS 11 – Registrul agricol, cadastru și publicitate imobiliara

Tematica:

  1. Organizarea registrului agricol
  2. Intocmirea registrului agricol
  3. Completarea registrului agricol
  4. Controlul datelor din registrul agricol
  5. Centralizarea datelor din registrul agricol
  6. Raportarea datelor din registrul agricol
  7. Fond funciar – principalele noțiuni și reglementări aplicabile
  8. Noțiuni generale de cadastru și legislatia aplicabilă
  9. Lucrări de cadastru, culegerea datelor și planul cadastral
  10. Publicitate imobiliară

CURS 12 – Urbanism, amenajarea teritoriului și disciplina în construcții

Tematica: 

  1. Natura si specificul activitatilor de urbanism
  2. Implicarea serviciului “Disciplina in constructii, protectia mediului si afisaj stradal“in respectarea prevederilor legale in vigoare
  3. Legea nr. 350/ 2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul: a) Planul urbanistic general (PUG); b)Planul urbanistic zonal (PUZ); c) Planul urbanistic de detaliu (PUD)
  4. Legea nr. 50/ 1990, republicata privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii
  5. Certificatul de urbanism, autorizatia de construire si autorizatia de desfiintare
  6. Atributiile autoritatilor locale privind respectarea dispozitiilor Legii nr. 50/1991
  7. Disciplina în construcții.

NOU: Completare listă cursuri organizate în sistem on-line, începând cu 29 iunie 2020, până în 18 decembrie 2020 :

Curs 13 – POLIŢIE LOCALĂ – LEGISLAŢIE ŞI PROCEDURI (curs on-line)

Tematica:

  1. Cadrul legislativ privind organizarea și funcționarea poliției locale (Legea nr. 155/2010)
  2. Drepturile și obligațiile polițistului local
  3. Modul de acţiune pentru prevenirea infractiunilor si a altor fapte antisociale
  4. Cooperarea structurilor de ordine si siguranta publica
  5. Modalitati de imbunatatire a comunicarii la nivelul poliţiei locale
  6. Actiuni proactive si actiuni reactive
  7. Legea nr. 333/2003, privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, cu modificările şi completările ulterioare
  8. Legea nr. 295/2004, privind regimul armelor şi muniţiilor, cu modificările şi completările ulterioare
  9. Legea nr. 61/1991, pentru sancţionarea faptelor de încălcare a unor norme de convieţuire socială, a ordinii şi liniştii publice,
  10. Legea nr. 12/1990, privind protejarea populaţiei împotriva unor activităţi comerciale ilicite
  11. Legea nr. 487/2002, legea sănătăţii mintale şi a protecţiei persoanelor cu tulburări psihice, cu completările ulterioare
  12. Legea nr. 60/1991, privind organizarea şi desfăşurarea adunărilor publice
  13. H.G. nr. 123/ 2002, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a legii nr. 544/2001
  14. H.G. nr. 36/1996, privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele privind exploatarea şi menţinerea în bună stare a drumurilor publice
  15. Asigurarea legalitatii proceselor-verbale de sanctionare contraventionala.

Curs 14 – ACTE DE STARE CIVILĂ ŞI EVIDENŢA PERSOANELOR (curs on-line)

Tematica:

  1. Scurtă introducere despre noțiunea de stare civilă și importanța ei
  2. Căsătoriile încheiate între cetăţeni străini şi cetăţeni români
  3. Reglementări speciale la încheierea căsătoriei dintre un cetăţean străin aparţinând unuia din următoarele state: Israel, Norvegia, Elveţia, Arabia Saudită, Kuwait, Germania, Ucraina, Republica Moldova, Olanda, Bosnia şi Herţegovina, Rebublica Cehă, Cuba, India, Ungaria, Georgia, Republica Chile, Spania
  4. Cazuri de nulitate a căsătoriei
  5. Precizări referitoare la modificările legislative în materie de stare civilă
  6. Eliberarea extraselor multilingve
  7. Înscrierea de menţiuni în actele de stare civilă române privind hotărârile de divorţ pronunţate în străinătate
  8. Scurt istoric privind actele de identitate
  9. Prevenirea şi combaterea falsului privind identitatea

Curs 15 – LEGALITATEA ACTELOR SI CONTRACTELOR ADMINISTRATIVE – REGIMUL JURIDIC APLICABIL (curs on-line)

Tematica:

  1. Conceptul de act administrativ (terminologie şi definiţie)
  2. Trăsăturile actelor administrative
  3. Regimul juridic al actelor administrative
  4. Elementele actelor administrative
  5. Condiţiile de valabilitate ale actelor administrative
  6. Caracterele actelor administrative
  7. Procedura emiterii si adoptarii actelor administrative
  8. Căile administrative de atac
  9. Efectele actelor administrative
  10. Nulitatea şi inexistenţa actelor administrative
  11. Notiunea de contract administrativ si evolutia teoriei contractului administrative
  12. Regimul juridic al contractelor administrative
  13. Interpretarea actelor normative
  14. Metodele si rezultatele interpretarii actelor administrative
  15. Formele realizării dreptului: respectare, aplicare, executare.

Curs 16 – AUDITUL CALITATII SERVICIILOR PUBLICE SI CONTROLUL MANAGERIAL INTERN (curs on-line)

Tematica (Managementul implementarii Cadrului comun de autoevaluare a modului de functionare a institutiilor publice):

  1. MANAGEMENTUL CALITATII
  2. Generalitati
  3. Teoria TQM – ciclul PDCA
  4. Pricipiile Sistemului de management al calitatii
  5. Seria de Standarde privind Calitatea
  6. Sistemul de Management Integrat al organizatiei.
  7. CADRUL COMUN DE AUTOEVALUARE A MODULUI DE FUNCTIONARE A INSTITUTIILOR PUBLICE
  8. Definitie, rol, scop
  9. Avantajele utilizarii CAF
  10. STRUCTURA CAF
  11. Principii
  12. Criterii si Subcriterii CAF
  13. IMPLEMENTAREA CAF
  14. Faza premergatoare – Organizare
  15. Procesul de Autoevaluare – Notare
  16. Planul de actiuni / Prioritizare/ Reevaluare

Curs 17 – MANAGEMENTUL SITUATIILOR DE URGENTA, SANATATE SI SECURITATE IN MUNCA (curs on-line)

Tematica:

  1. Managementul situațiilor de urgență – principalele reglementări în domeniu
  2. Legislaţia în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă
  3. Sistemul de Management al SSM
  4. Politici, obiective si instrumente de implementare a Sistemului de Management al SSM
  5. Proceduri de lucru specifice SSM
  6. Prevenirea riscurilor de accidentare si de imbolnavire profesionala.
  7. Instruirea, Formarea, Informarea, Consultarea si Participarea Lucratorilor
  8. Organizarea activitatii de prevenire si protectie in domeniul SSM
  9. Autorizarea funcţionarii din punct de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă
  10. Accidente de munca si boli profesionale
  11. Echipamentul individual de protectie – definitii si clasificare

Înscrierea se face prin completarea şi transmiterea cererii de înscriere tip la adresa de mail inscrieri@asociatiacolumna.ro ! 

IMPORTANT ! Inscrierea se face permanent, pentru oricare dintre cursuri. La cerere se poate organiza orice curs din domeniul administrativ, conform listei noastre de cursuri din catalogul SEAP !

CONTACT DIRECT: 0722.207.117