NOU ! GRILĂ CURSURI ON-LINE 2025 PROMOVARE FUNCŢIONARI PUBLICI 5 ZILE/30 DE ORE CU DIPLOMĂ (conform art. 479, Cod administrativ)
DESCARCĂ FORMULAR CERERE DE ÎNSCRIERE CURSURI ON-LINE 2025
Gratuit: eliberare diplomă de absolvire curs de 30 de ore recunoscută potrivit H.G. nr. 1066/2008 privind formarea profesională a funcţionarilor publici şi transmitere diplomă prin poştă la sediul instituţiei. La cerere, se eliberează şi supliment descriptiv aferent cursului ! Contact direct: 0722.207.117
Societatea noastră vă pune la dispoziție şi în anul 2025 următoarea grilă de 43 de cursuri de perfecționare ON-LINE, cu diplomă, pentru sectorul public (funcţionari publici, personal contractual şi aleşi locali) de 5 zile organizate în perioada 06 ianuarie 2025 – 19 decembrie 2025; cursuri de 30 ore, ce se încadrează în cerinţele pentru promovare pe post instituite de art. 479 a Noului cod administrativ , adoptat prin O.U.G. nr. 57/2019 şi organizate şi recunoscute conform H.G. nr. 1066/2008:
Pașii necesari pentru înscrierea la curs:
- PASUL 1 – COMPLETAREA CERERII DE INSCRIERE, cu precizarea cursului ales şi a perioadei dorite, cerere ce poate fi descărcată de AICI şi transmiterea acesteia scanată la adresa de mail inscrieri@asociatiacolumna.ro .
- PASUL 2 – Primirea facturii aferente cursului şi achitarea acesteia
- PASUL 3 – Cursantul va primi pe mail link-ul către platforma on-line, împreună cu codul de înregistrare şi acces pe platformă.
ÎNSCRIE-TE ACUM ! VEZI LISTA CU CELE MAI IMPORTANTE CURSURI ORGANIZATE ON-LINE MAI JOS !
IMPORTANT ! Înscrierile se fac permanent, pentru oricare dintre cursurile noastre ! BONUS / INSTITUTIE = 4 + 1 GRATUIT, indiferent de cursuri şi perioadă, din ianuarie, până în decembrie 2025 !
Pentru detalii complete privind organizarea acestora vă rugăm să ne contactați la telefon 0722.207.117 !
LISTA CURSURILOR DE PERFECŢIONARE ORGANIZATE ON-LINE ÎN ANUL 2025:
CURS 1 – Managementul resurselor umane și salarizarea personalului din sectorul public (curs on-line)
Tematica:
- Managementul resurselor umane – legislație, roluri, principii, proceduri și obiective
- Dezvoltarea personala – notiune, principii si valori
- Dezvoltarea carierei: definiţie, obiective şi stadii
- Planificarea dezvoltării carierei
- Managementul propriei cariere
- Planul individual de dezvoltare personală a funcţionarilor publici
- Dezvoltarea carierei şi pregătirea profesională
- Motivarea funcționarilor publici
- Motivarea intrinsecă și motivarea extrinsecă
- Statutul funcţionarilor publici conform Noului cod administrativ
- Statutul personalului contractual din instituţiile publice
- Aplicarea legislaţiei privind salarizarea personalului din instituţiile publice
CURS 2 – Control managerial intern, audit intern și asigurarea calității serviciilor publice (curs on-line)
Tematica:
- Organizarea comisiei pentru monitorizarea, coordonarea şi îndrumarea metodologică a dezvoltării sistemului de control managerial intern
- Elaborarea planului de dezvoltare a sistemului de control managerial intern
- Identificarea activitatilor pentru care este necesar să se elaboreze proceduri
- Realizarea procedurilor de sistem, a procedurilor operaționale și a întregii documentații necesare implementării sistemului
- Identificarea principalelor riscuri şi a măsurilor necesare contracararea acestora
- Identificarea situațiilor generatoare și potential generatoare de întreruperi ale activității
- Stabilirea obiectivelor de tip SMART la nivelul instituţiei
- Stabilirea circuitului documentelor și a informațiilor din instituție
- Intocmirea rapoartelor semestriale/anuale privind stadiul implementării standardelor de control managerial intern
- Elaborarea Codului de etică la nivelul instituției
- Principii și norme de realizare a auditului intern în instituțiile publice
CURS 3 – Anticorupție, etica, integritate și deontologie profesionala (curs on-line)
Tematica:
- Etica si deontologia
- Bazele integritatii publice
- Sistemul national de integritate
- Transparenţă şi liber acces la informaţiile de interes public
- Transparența decizională
- Normele deontologice aplicabile functionarilor publici
- Normele deontologice aplicabile personalului contractual din administratia publica
- Politici anticorupție
- Principalele reglementări anticorupție instituite Legea nr. 161/2003
CURS 4 – Achizițiile publice – planificare, proceduri și asigurarea legalității (curs on-line)
Tematica:
- Cadrul legislativ al achizitiilor publice
- Calitatea de autoritate contractanta
- Atributiile compartimentului intern specializat din cadrul autoritatii contractante
- Domeniul de aplicare al Legii nr. 98/2016
- Praguri valorice in achizitiile publice
- Noutati privind procesul de achizitie publica
- Strategia anuala de achizitie publica
- Programul anual al achizitiilor publice
- Etapizarea procesului de achizitie publica
- Documentul unic de achizitie european (DUAE)
- Noile tipuri de proceduri de atribuire
- Documentatia de atribuire
- Etapa de organizare a procedurii
- Evaluarea ofertelor
- Conflictul de interese
- Reguli noi utilizare S.I.C.A.P. pentru autorități contractante
CURS 5 – Contabilitatea instituțiilor publice și realizarea controlului financiar preventiv (curs on-line)
Tematica:
- Organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice
- Elementele situatiilor financiare
- Contabilitatea elementelor patrimoniale
- Contabilitatea imobilizărilor
- Contabilitatea stocurilor
- Contabilitatea decontarilor cu tertii
- Contabilitatea trezoreriei
- Contabilitatea veniturilor si finantarilor
- Contabilitatea cheltuielilor
- Controlul financiar preventiv
- Utilizare Forexebug
- Management financiar in institutiile publice
- Realizarea controlului financiar preventiv
CURS 6 – Taxe, impozite locale şi executare silită (curs on-line)
Tematica:
- Instrumentele şi limitele autonomiei financiare locale
- Reguli şi proceduri de execuţie bugetară la nivelul autorităţilor administraţiei publice locale
- Principii, reguli şi proceduri de administrare fiscală
- Regimul impozitelor şi taxelor locale
- Executorii bugetari locali
- Procedura executarii creanțelor fiscale
CURS 7 – Managementul administrației publice (curs on-line)
Tematica:
- Structura organizatorică şi funcţională a unei organizaţii publice: organizarea formală şi organizarea non-formală;
- Obiectivele instituţionale
- Funcţii, roluri şi atribuţii în managementul public;
- Sisteme de management public: metode, tehnici şi instrumente; funcţii publice de conducere;
- Componente moderne ale managementului public: managementul de proiect, managementul riscului, etc.;
- Identificarea şi alocarea resurselor, accesul la resurse;
- Instrumente de monitorizare şi control operaţionale în managementul public modern.
- Dezbaterea conceptului de performanţă în instituţiile publice
CURS 8 – Managementul proiectelor (curs on-line)
Tematica:
- Stabilirea scopului proiectului
- Stabilirea cerintelor de management integrat al proiectului
- Planificarea activitatilor si jaloanelor proiectului
- Gestiunea utilizarii costurilor si resurselor operationale pentru proiect
- Realizarea procedurilor de achizitii pentru proiect
- Managementul riscurilor
- Managementul echipei de proiect
- Managementul comunicarii in cadrul proiectului
- Managementul calitatii proiectului
CURS 9 – Comunicare, relații publice și protocol (curs on-line)
Tematica:
- Modele teoretice ale comunicării
- Nevoia de comunicare informala
- Spaţiul public si comunicarea; efecte perverse
- Comunicarea publica
- Comunicarea si rolul sau în prevenirea crizelor
- Manipularea prin structurile mass-media
- Aspecte ale comunicării în grupurile de munca
- Rolul liderului în comunicarea de grup
- Motivarea prin comunicare
- Stilul de comunicare Comunicare verbală, paraverbală şi non-verbală
- Norme de protocol
- Comunicarea cu beneficiarii si angajații serviciilor publice (stil autoritar sau stil defensiv?)
CURS 10 – Transparenţă şi liber acces la informaţiile de interes public (curs on-line)
Tematica:
- Ce este transparenţa şi importanţa ei
- Transparenţa şi sistemul naţional de integritate
- Controlul cetăţenesc al activităţii administraţiei publice
- Liberul acces la informaţiile de interes public (Legea nr. 544/2001)
- Transparenţa decizională (Legea nr. 52/2001)
- Transparenţa şi buna guvernare
- Rezistenţa la schimbare – schimbări culturale şi comportamentale
CURS 11 – Asistența socială a copiilor, a persoanelor vârstnice și a persoanelor cu dizabilități (curs on-line)
Tematica:
- Sistemul de asistență socială: mod de organizare, beneficiari şi servicii sociale
- Asistenţa socială a copilului: structuri responsabile, măsuri de protecție şi tipuri de servicii asigurate
- Strategii privind protecţia copilului şi principii utilizate
- Principalele acte normative referitoare la persoanele vârstnice
- Asigurarea serviciilor sociale în centre de zi și la domiciliu
- Specificul serviciilor sociale adresate persoanelor vârstnice
- Îngrijirea persoanei vârstnice în centre de zi și la domiciliu
- Consilierea psihologică a persoanelor de vârsta a treia
- Cadrul legislative şi asigurarea drepturilor persoanelor cu dizabilităţi
- Principiile de promovare a drepturilor persoanelor cu dizabilităţi
- Incluziune socială şi metode de lucru cu persoanele cu dizabilităţi
- Organizarea şi funcţionarea centrelor pentru persoanele cu dizabilităţi
- Asigurarea securităţii persoanei cu dizabilități în centre
- Obligaţiile persoanelor cu dizabilităţi, ale familiei sau ale reprezentanţilor legali
CURS 12 – Registrul agricol, cadastru și publicitate imobiliara (curs on-line)
Tematica:
- Organizarea registrului agricol
- Intocmirea registrului agricol
- Completarea registrului agricol
- Controlul datelor din registrul agricol
- Centralizarea datelor din registrul agricol
- Raportarea datelor din registrul agricol
- Fond funciar – principalele noțiuni și reglementări aplicabile
- Noțiuni generale de cadastru și legislatia aplicabilă
- Lucrări de cadastru, culegerea datelor și planul cadastral
- Publicitate imobiliară
CURS 13 – Urbanism, amenajarea teritoriului și disciplina în construcții (curs on-line)
Tematica:
- Natura si specificul activitatilor de urbanism
- Implicarea serviciului “Disciplina in constructii, protectia mediului si afisaj stradal“in respectarea prevederilor legale in vigoare
- Legea nr. 350/ 2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul: a) Planul urbanistic general (PUG); b)Planul urbanistic zonal (PUZ); c) Planul urbanistic de detaliu (PUD)
- Legea nr. 50/ 1990, republicata privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii
- Certificatul de urbanism, autorizatia de construire si autorizatia de desfiintare
- Atributiile autoritatilor locale privind respectarea dispozitiilor Legii nr. 50/1991
- Disciplina în construcții
Curs 14 – Poliţie locală – legislaţie şi proceduri (curs on-line)
Tematica:
- Cadrul legislativ privind organizarea și funcționarea poliției locale (Legea nr. 155/2010)
- Drepturile și obligațiile polițistului local
- Modul de acţiune pentru prevenirea infractiunilor si a altor fapte antisociale
- Cooperarea structurilor de ordine si siguranta publica
- Modalitati de imbunatatire a comunicarii la nivelul poliţiei locale
- Actiuni proactive si actiuni reactive
- Legea nr. 333/2003, privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, cu modificările şi completările ulterioare
- Legea nr. 295/2004, privind regimul armelor şi muniţiilor, cu modificările şi completările ulterioare
- Legea nr. 61/1991, pentru sancţionarea faptelor de încălcare a unor norme de convieţuire socială, a ordinii şi liniştii publice,
- Legea nr. 487/2002, legea sănătăţii mintale şi a protecţiei persoanelor cu tulburări psihice, cu completările ulterioare
- Legea nr. 60/1991, privind organizarea şi desfăşurarea adunărilor publice
- H.G. nr. 36/1996, privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele privind exploatarea şi menţinerea în bună stare a drumurilor publice
- Asigurarea legalitatii proceselor-verbale de sanctionare contraventionala.
Curs 15 – Acte de stare civilă şi evidenţa persoanelor (curs on-line)
Tematica:
- Scurtă introducere despre noțiunea de stare civilă și importanța ei
- Căsătoriile încheiate între cetăţeni străini şi cetăţeni români
- Reglementări speciale la încheierea căsătoriei dintre un cetăţean străin aparţinând unuia din următoarele state: Israel, Norvegia, Elveţia, Arabia Saudită, Kuwait, Germania, Ucraina, Republica Moldova, Olanda, Bosnia şi Herţegovina, Rebublica Cehă, Cuba, India, Ungaria, Georgia, Republica Chile, Spania
- Cazuri de nulitate a căsătoriei
- Precizări referitoare la modificările legislative în materie de stare civilă
- Eliberarea extraselor multilingve
- Înscrierea de menţiuni în actele de stare civilă române privind hotărârile de divorţ pronunţate în străinătate
- Scurt istoric privind actele de identitate
- Prevenirea şi combaterea falsului privind identitatea
Curs 16 – Legalitatea actelor şi contractelor administrative – regimul juridic aplicabil (curs on-line)
Tematica:
- Conceptul de act administrativ (terminologie şi definiţie)
- Trăsăturile actelor administrative
- Regimul juridic al actelor administrative
- Elementele actelor administrative
- Condiţiile de valabilitate ale actelor administrative
- Caracterele actelor administrative
- Procedura emiterii si adoptarii actelor administrative
- Căile administrative de atac
- Efectele actelor administrative
- Nulitatea şi inexistenţa actelor administrative
- Notiunea de contract administrativ si evolutia teoriei contractului administrative
- Regimul juridic al contractelor administrative
- Interpretarea actelor normative
- Metodele si rezultatele interpretarii actelor administrative
- Formele realizării dreptului: respectare, aplicare, executare.
Curs 17 – Auditul calităţii serviciilor publice şi controlul managerial intern (curs on-line)
Tematica (Managementul implementarii Cadrului comun de autoevaluare a modului de functionare a institutiilor publice):
- MANAGEMENTUL CALITATII
- Generalitati
- Teoria TQM – ciclul PDCA
- Pricipiile Sistemului de management al calitatii
- Seria de Standarde privind Calitatea
- Sistemul de Management Integrat al organizatiei.
- CADRUL COMUN DE AUTOEVALUARE A MODULUI DE FUNCTIONARE A INSTITUTIILOR PUBLICE
- Definitie, rol, scop
- Avantajele utilizarii CAF
- STRUCTURA CAF
- Principii
- Criterii si Subcriterii CAF
- IMPLEMENTAREA CAF
- Faza premergatoare – Organizare
- Procesul de Autoevaluare – Notare
- Planul de actiuni / Prioritizare/ Reevaluare
Curs 18 – Managementul situaţiilor de urgenţă, sănătate şi securitate în muncă (curs on-line)
Tematica:
- Managementul situațiilor de urgență – principalele reglementări în domeniu
- Legislaţia în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă
- Sistemul de Management al SSM
- Politici, obiective si instrumente de implementare a Sistemului de Management al SSM
- Proceduri de lucru specifice SSM
- Prevenirea riscurilor de accidentare si de imbolnavire profesionala.
- Instruirea, Formarea, Informarea, Consultarea si Participarea Lucratorilor
- Organizarea activitatii de prevenire si protectie in domeniul SSM
- Autorizarea funcţionarii din punct de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă
- Accidente de munca si boli profesionale
- Echipamentul individual de protectie – definitii si clasificare
Curs 19 – Secretariat, arhivare, bibioteconomie şi managementul documentelor (curs on-line)
Tematica:
- Specificul activităţii de secretariat; roluri și atribuții
- Tehnica corespondenței și controlul înregistrărilor
- Norme şi instrucţiuni privind arhivarea documentelor
- Normative privind spațiile de arhivare
- Arhivarea electronică a documentelor
- Controlul circuitului documentelor
- Biblioteconomia
- Managementul documentelor s.a.
Înscrierea se face prin completarea şi transmiterea cererii de înscriere tip la adresa de mail inscrieri@asociatiacolumna.ro !
IMPORTANT !Înscrierea se face permanent, pentru oricare dintre cursuri. La cerere se poate organiza orice curs din domeniul administrativ, conform listei noastre de cursuri din catalogul SEAP !
CONTACT DIRECT: 0722.207.117